Saturday, August 2, 2008

JUS MATE 5 SINGKIRKAN BAHAN KIMIA DARI BADAN

soalan

Assalamualaikum dr....
Dalam proses penurunan berat badan...
saya turut melakukan senaman dengan set gym dan berlari di atas treadmill.

minggu keempat pengambilan jdm saya berlari atas treadmill dalam tempoh 40minit tanpa henti....bau peluh saya agak pelik ketika itu...seperti bau bahan kimia.

Adakah ketika itu JDM sedang menjalankan fungsinya menyingkirkan bahan kimia seperti (pil langsing dan ubatan yang pernah diambil ) sebelum ini.

Untuk pengetahuan doktor ketika di zaman kanak - kanak saya banyak makan ubat untuk masalah asthma saya dan ia antara punca kenaikan berat badan saya dari kanak - kanak lagi. mintak maaflah doktor kalau saya ni tanya detail sangat...saya guru sains..so , setiap perkara perlukan sebab dan penjelasan.

jawapan

Badan mengeluarkan toxin dgn tiga cara

1. najis
2. Air kencing
3. perpeluhan.

Saluran 1 memerlukan sistem hati dan usus yg sihat, manakala saluran 2 memerlukan buah pinggang yg sihat.

penyingkiran bahan lipolisis lemak, wasted metabolisma badan bermula dgn peningkatan fungsi hati dan buah pinggang . JDM melalui L-Carnitine, HCA meningkatkan metabolisma sel-sel lemak, dgn menghalang pembentukan lemak, gula diguna dgn optima dan tidak disimpang sebagai lemak, dan lemak dihancurkan.

HCA mampu meningkatkan neurotransmitter SErotonin utk menghalang rasa lapar,.Beta-caroten, anti -oxida lain yg terdapat dlm spirulina marawat kulit dan melindungi / stimulate Hati utk menghasilkan lebih enzim pembakarlemak dan pembuangan lemak dan sisa toxin,.ia juga melindungi hati dari tercerdera.

Mana kala Guar gum bersedia membersih dan merawat toxin dlm badan dgn memperhebatkan pembuangan melaluli usus. Peninglkatan C-amp ,..meningkatkan pengaliran darah kebuah pinggang dan kecekapan buah pinggang bertambah utk penyingliran wasted metabolism badan. Semasa pn melakukan senaman,.mekanisma 3 telah pn aktifkan,..byk darah ke kulit dan kelenjar peluh,..so , wasted / toxin yg hendak disingkir melalui dua saluran utama kini ,..juga di singkir pd kadar yg tinggi secara perpeluhan.

Dan ini adalah normal / tidak bahaya. Elok pn amalkan minum plain water yg mencukupi, utk mengantikan air yg hilang secara perpeluhan semasa 'workout.

TQ

drrozmey
Pakar Penyelidik Obesiti/ Pakar Sakit Puan
CEO HPM / JMC

Photobucket

No comments: