Monday, August 4, 2008

JUS MATE 5 TIDAK SESUAI UNTUK IBU MENGANDUNG

SOALAN

Adakah JDM memberi ape2 kesan negative kpd ibu mengandung terutama di awal kandungan. bukan ape, kadang2 diawal mengadung kita blum dapat detect, so kot2 la mengandung masa guna JDM ni...

JAWAPAN

Ibu mengandung dilarang utk diet,..kerana ini bertentangan dgn fisilogi normal perubahan mengandung, yg memastikan ibu dan anak mendapat zat secukupnya, dan kenaikan berat semasa mengandung adalah kerana perkembangan bayi dan saiz sel-sel ibu utk persediaan secukupnya selama tempoh mengandung dan bersalin serta proses susuan bayi.
Photobucket

2 comments:

Unknown said...

Apakah sebenarnya masalah saya ini.saya ada mengalami kemalangan jln raya 7 thn yg lepas.baru2 nie sy ada masalah kesihatan.saya mengalami sakit di bahagian tengah dada.dada saya rasa senak,saya tidak boleh bergerak walaupun sedikit serta membongkokkan badan dan saya akan rasa amat sakit.ia berlarutan selama 2 hari.saya pergi mendapatkan rawatan dan doktor mengatakan mungkin kerana renggangan otot.dia bg saya ubat sapu dan tahan sakit.selepas beberapa hari badan saya rasa letih.sebelum saya kena sakit dada saya ada melakukan kerja yg berat seperti berkemas dan angkat benda2 berat.baru hari nie saya mengalami senak di dada dan bila saya tarik nafas,saya rasa pening sangat dan penglihatan saya menjadi tidak jelas.Apakah sebenarnya punca masalah saya ini?

Unknown said...

Ap sebenarnya masalah saya.. Saya hamil masuk 2bln tetapi asal ja jumpa doktor saya jadi takut apabila kena cek tekanan darah tinggi